Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele literatury fašistické okupace. PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. (interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka pomocí literární terminologie). Rozlišuje významové vztahy v souvětí
Tvoří vlastní text |
K. Čapek a další představitelé meziválečného období (práce s textem)
druhy vedlejších vět; poměry mezi VH
volný útvar a téma |
|
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech (Austrálie).
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou).
Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět., popis plánů za použití
vhodné struktury textu. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4, lekce 3 D, Culture, autentické materiály |
Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů, porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Přítomný čas průběhový. Popis situací. |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích.
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět.
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení.
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům.
Zápis a doplňování slov a slovních spojení. |
Zvratná slovesa.
Témata: Wohnen-Anzeige,
Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum, Körperteile. |
Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic, resp. rovnic.
Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu.
Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. |
slovní úlohy o pohybu procvičování, výpočty společné práce a další
úlohy početní geometrie - procvičování.
využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
Totalitní státy meziválečného období.
2. světová válka.
Antisemitismus a rasismus.
Příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích.
Hlavní světová ohniska existujících a hrozících konfliktů.
Mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy |
Počátek druhé světové války (politika appeasementu, Mnichovská dohoda, pak Ribbentrop-Molotov, obsazení Polska). |
Estetická výchova |
Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě.
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně. |
Práce v hudebním programu GarageBand, uplatnění vlastního hlasového projevu či zpěvu. |
|
Informační a komunikační technologie |
zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
bezpečnost dat
formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
atletika
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika
doplňkové sporty
Osobností a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice
rozvoj zdravotně orientované zdatnosti
prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí |
LonCup - stolní tenis |
Člověk a svět práce |
Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. Uvede příklady použití dávek a příspěvků ze státního rozpočtu. |
služby bank, aktivní a pasivní operace |
|
Člověk a příroda |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - dýchací soustava. |
v praxi významné halogenderiváty, karboxylové a karbonylové sloučeniny
stavba, funkce a význam orgánů, onemocnění |
|